To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum STOWARZYSZENIA ELEKTRYKÓW POLSKICH
Administruje
Stowarzyszenie Elektryków Polskich - Oddział Krakowski http://sep.krakow.pl

Napędy elektryczne - energoelektronika - Jak podlaczyc silnik dwubiegowy.

mikhaił - 09-01-13, 20:44
Temat postu: Jak podlaczyc silnik dwubiegowy.
Witam, jak podlaczyc silnik dwubiegowy? Silnik posiada zaciski tak jak na zdjeciu, dobrze mysle U1 V1 W1 to sa wolne obroty, a U2 V2 W2 to szybkie obroty? Chcialem zrobic to tak, jeden stycznik podlaczyc pod zaciski U1 V1 W1 a drugi pod U2 V2 W2, ale chyba jestem w bledzie, dlaczego 1U1 i 2U2 sa zwarte?

I nasunelo mi sie jeszcze jedno pytanie, jak prawdzic ten silnik czy nie jest spalony? Czy miernikiem uniwersalnym dokonam tego? Wyczytalem ze mozna pomierzyc rezystancje uzwojen,np miedzy U1 V1? jakie wartosci powinien miernik wskazywac?

falowniki.com - 09-01-13, 22:41

Witam,
na podstawie tego rysunku nie można stwierdzić czy to silnik 2-biegowy !
Wstaw fotkę tabliczki silnika !

Tu masz schematy połączeniowe silników.

simcode - 10-01-13, 16:50

zaciekawił mnie jeden schemat połączeń dahlandera jeden kierunek dwie prędkości ktoś opisujący go dał symbole; gwiazda -trójkąt a wydaje mi się że powinno być ;gwiazda-trójkąt- podwójna gwiazda.
mikhaił - 10-01-13, 17:53

Witam, zrobilem fotke tabliczki znamionowej,
mikhaił - 10-01-13, 20:33

Z tego co wyczytalem na tabliczce sa podane dwie predkosci, wiec to bedzie silnik dwubegowy, tak mysle.Wiec czy silnik jest dwubiegowy mozna jedynie sprawdzic po tabliczce znamionowej?A co jesli jej nie ma?
simcode - 10-01-13, 21:17

Jeśli tabliczki nie ma to jest klops abo metoda prób i błędów lub do nawijalni silników tam fachura po wieńcu silnika pozna co to jest .Tu mamy połączenie gwiazda- podwójna gwiazda .I jeszcze jedno ten silnik ma hamulec zasilany napięciem 220V chyba to silnik z jakiegoś elektrowciągu .A więc sprawa jest bardziej skomplikowana bo potrzeba układu do zasilania samego silnika i hamulca .Odpisz czy tak jest bo wtedy coś się wymyśli.
mikhaił - 10-01-13, 21:23

A skad wyczytales ze jest podwojna gwiazda?Silnik jest z hamulcem, ale z tego co mi sie wydaje on jest bezposrednia w silniku podlaczona i nie wymagda oddzielnego zasilania. Interesuje mnie ten fakt, dlaczego na tabliczce jest ta zworka?
simcode - 10-01-13, 21:48

Jak to skąd z oznaczeń na tabliczce znamionowej .Jeśli nie ma innych przewodów niż te sześć to silnik był przezwajany bo ma oddzielne wyprowadzenia na hamulec i możliwość podłączenia klixona mógł ktoś używać tylko jednych obrotów .Ale spróbuj po zabezpieczeniu go małymi eskami bo jak był przezwajany to licho wie podłącz napięcie U1 V1 W1 bez tej zworki gdyby nie chcał ruszyć to załóż tą zworkę bo tam może być ten hamulec .Później zmostkuj te końce UVW1 i podłącz pod U2 V2 W2 .Wszystkie te operacje zrób bezpiecznie Powodzenia
mikhaił - 10-01-13, 22:04

Fizycznie nie bylo tej zworki, tylko ona jest na tabliczce. Ostatnio demontowalem dwa takie silniki z suwnicy, jeden sie spalil, a jak wymieniac to dwa i dlatego jeden udalo mi przygarnac. W puszcze bylo podlaczone 6 przewodow, wiec by sie zgadzalo, 3 na wolne obroty 3 na szybkie obroty. A no i jeszcze jedno pytanie, co sie stanie jak jednoczesnie zasilimy uzwojenia wolnych i szybkich obrotow? Nic? Bedzie pracowal na szybkich obrotach?

Odnosnie podwojnej gwiazdy, myslalem ze oznacza sie gg a na tabliczce jest g/g.To jest to samo?

g-gwiazda

simcode - 11-01-13, 16:12

tak bo jedna gwiazda jest sztuczna zrobiona na styczniku czy przełączniku a druga naturalna w uzwojeniu silnika na stałe .Oto ciekawe linki o silnikach
www.elpol.biz/.../materia...fazowe-silniki.
http://www.silnik.pl/inde...=30&i=1&pol=exe
Pozdrawiam

mikhaił - 11-01-13, 22:04

Nie rozumiem jednej rzeczy, po co robi sie sztuczna gwiade?
simcode - 11-01-13, 22:19

mikhaił popraw pisownię... .Sztuczną bo wykonuje ją stycznik to takie określenie elektryków nic wspólnego z gwiazdą trafo zapoznaj się z układami dahlandera co już wspominał kolega; falowniki "
mikhaił - 12-01-13, 12:44

Chodzi tu o polaczenie uzwojen w trojkat poprzez stycznik? Czyli rozumujac, kazdy silnik wielobiegowy ma juz na stale uzwojenia polaczone w gwiazde?




PS. Jezeli chodzi o pisownie to nie posiadam polskich znakow.

simcode - 12-01-13, 14:43

mikhaił czy gdzieś w moim tekście przeczytałeś wyraz trójkąt ?I źle rozumujesz jeśli myślisz że każdy silnik ma uzwojenie w gwiazdę na stale przecież podałem ci materiały http://www.silnik.pl/inde...=30&i=1&pol=exe
Na twoim silniku przecież są znaki na tabliczce G/G tak czy nie więc przestań drążyć ten temat

mikhaił - 12-01-13, 18:08

Wiam wiem, moj blad, za duzo juz sie naczytalem tego na temat tych silnikow i troche mi sie juz pomieszalo.

Ostatnie pytanie, bo nie moge znalesc odpowiedzi na to, co sie stanie jesli zasilone by byly jednoczesnie uzwojenia obrotow szybkie i wolnych?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group