SEP Krakow 

Strona Główna Forum STOWARZYSZENIA ELEKTRYKÓW POLSKICH
Administruje
Stowarzyszenie Elektryków Polskich - Oddział Krakowski http://sep.krakow.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Pomocy duży problem
Autor Wiadomość
wita_c 
Uczestnik forum

Wysłany: 25-11-08, 20:19   Pomocy duży problem

witam mam taki problem jestem elektrykiem od niedawna i dzisiaj na interwencji trafilem na cos czego nie moge sobie wytlumaczyc. otoz u mojego klijenta wymieniono kuchenke i od tamtrej pory nie dzialaja kontakty w ten sposob ze i na L i na N w kontakcie pojawila sie faza, miedzy l i n jest zero volt natomiast miedzy l a rura od gazu jest 230 volt i tak samo miedzy n i rura od gazu. a zatem przez 17 lat kiedy byla tamta kuchenka robila ona jako zero i wszystko dzialalo czy to mozliwe??

Jack 
Aktywny uczestnik forum
Jacek

Wysłany: 25-11-08, 20:45   

Witam
Cytat kolegi wita_c:
Cytat:
kuchenka robila ona jako zero i wszystko dzialalo czy to mozliwe??

Możliwe, przewód zerowy brany z dobrze uziemionej rury gazowej przy braku PEN przewodu zerowego sieci zasilającej. Całkiem możliwe i realne. I dobrze że w końcu ta usterka dojrzała światło dzienne.

wita_c 
Uczestnik forum

Wysłany: 25-11-08, 21:08   

tak ale dlaczego w kontakcie na obu stykach jest ta sama faza wywnioskowalem to z tego ze miedzy tymi stykami jest 0 volt w dwoch pokojach i lazience wszystko dziala czy to mozliwe ze na n jest faza ale slabe polaczenie i to napiecie poprostu sie zerowalo?? co z tym zrobic??

jarecki56 
Aktywny uczestnik forum

Wysłany: 25-11-08, 22:08   

wita_c napisał/a:
mam taki problem jestem elektrykiem od niedawna

wita_c napisał/a:
dlaczego w kontakcie na obu stykach jest ta sama faza wywnioskowalem to z tego ze miedzy tymi stykami jest 0 volt

No cóż, młody wiek (19 lat) po części usprawiedliwia zadane przez kolegę pytanie.